luni, 20 ianuarie 2014

Tort picant de zmeura ( dupa Good Food Romania)

 Acest tort l-am realizat dupa reteta Good Food, tort picant de zmeura aflat aici : 

http://www.goodfood.ro/reteta/tort-picant-de-zmeura-166948.html


Ingrediente: PENTRU BLAT 250g de unt moale, de la temperatura camerei, 450g de făină ( eu am pus integrala), 140g de zahăr fin,  140g de zahăr brun, 5 ouă mari, 4 linguri de miere ( am pus miere de mana, mai inchisa la culoare), 2 linguriţe praf de copt, pline varf,  1 linguriţă de scorţişoară macinata,  1 linguriţă mix de condimente pentru prăjituri( am un mix facut de mine din: anason, cardamon, nucsoara),  ½ linguriţă de cuişoare măcinate , ½ linguriţă de ghimbir măcinat, ¼ linguriţă de sare , 4 linguri de lapte bătut( eu am pus 6 ca faina pe care am folosit-o era mai uscata). 
PENTRU UMPLUTURA SI GLAZURA: 200g gem de zmeură de casa,  200g de zmeură, plus extra pentru decorat (opţional), 250g de unt, moale la temperatura camerei,  200g cremă de brânză dulce,  200g de zahăr pudră, cernut, plus extra pentru presărat (opţional)

Mod de preparare: 
1. Se încălzeşte cuptorul la 160° inainte de a ne apuca de blat.  Se ung şi se tapetează cu hârtie de copt formele de copt, eu am avut o tava de tort cu inel de 20cm si una de 26 de cm.  Se pun toate ingredientele pentru blat într-un bol şi se amesteca cu mixerul până se obţine o compoziţie fină, care se împarte între cele doua forme şi se coace 25 de minute sau in functie de cuptor, pina se coc, dar nu se usuca mult. Se scot blaturile pe un grătar şi se lasă la răcit.

  • 2. Se taie blatul din tava mai mare  pe jumătate, ca să se obţină două discuri. Celalalt blat se taie in 4  foi, astfel mie mi-a iesit un tort cu baza mai lata , cu 6 foi faine, 2 late( baza )  si 4 mai inguste. Se pasează ca un piure gemul de zmeură şi zmeura, ( eu am pus mai putina zmeura si mai mult gem la interior), apoi se întinde peste cinci jumătăţi de blat. La ultimul blat am pus si niste branza in umplutura pentru ca nu mi-a mai ajuns sa ung si ultimul blat. Se suprapun straturile ca un sandvici, punând în vârf blatul cel mai perfect, baza de la blatul mic ca este mult mai drept si se aranjeaza dimensiunile tortului. Se acoperă tortul cu folie alimentară. Se aşază deasupra forma de tort  invers si se  lasă peste noapte sa se immoaie, invelit in folie alimentara , tortul va fi mai bun a doua zi si forma i se va definitiva astfel.
  • 3. Se face umplutura: se mixeaza untul, brânza şi zahărul pudră, apoi se întinde glazura peste tort. Se decorează cu zmeura rămasă şi cu zahăr pudră. Eu am pus pe blatul mai mare zmeura si l-am decorat deasupra cu zmeura ramasa , ar fi fost mai frumos daca acopeream toata suprafata cu zmeura , dar data viitoare voi face astfel ca nu am avut suficienta.



Aici este tortul uns si bagat in inelul tavii pentru a doua zi sa se ,,sudeze"


Felia taiata a doua zi , este moale, exceptionala la gust, aromata si foarte usoara.

 Sectiunea in tort, un deliciu pe care vi-l recomand, ajunge lejer pentru 12 prieteni
O delicatesa  picanta care merita incercata , mai ales in timpul iernii, in amintirea verii 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Magazine on line